Navigace

» Nejnovější člen: Sedlacek852
Diskuze fóra
RSS kanál
Přihlásit se k odběru kanálů

Poslední Downloady

Poslední články
Nejnovější komentáře
Shoutbox
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

08-03-2020 07:26
„Tajemství úspěchů v životě není dělat, co se nám líbí, ale nalézt zalíbení v tom, co děláme.“ Zdroj: https://citaty.net
/moudrost-a-pravda

18-02-2020 07:35
„Kdo víno má a nepije, kdo hrozny má a nejí je, kdo ženu má a nelíbá, kdo zábavě se vyhýbá, na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl.“ Zdroj: https://citaty.net
/citaty/

05-01-2020 18:26
[[b]„Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít.“ Zdroj: https://citaty.net
/citaty/18716-mark

Hiearchie článků
Články: Cestování po ČR
Polička, Toulovcovy a Městské Maštale

Už dlouho se mi nedostává času, tak jsem si navykl dělat několik věcí najednou. Někdy z toho plynou problémy, když se v tom fofru stane chybička. To není naštěstí níže popsaný případ. Potřeboval jsem zajet do Poličky pro upravenou navigaci. Dobře si pamatuji, že asi o dvacet kilometrů dál je pěkné skalní město, v tomto čase i s borůvkami.

Bobrava

Letošní zima nestojí za nic. Sněhu pomálu i na horách a dole už lautr nic. A prší a prší. Obytka spí bez RZ a bez pojištění a čeká na jaro. V tomto nevlídném počasí ani příroda není příliš fotogenická. Ovšem po nějaké době s námi začnou šít červíci. Člověk začíná být neposedný.

6.Krušné hory z Děčína do Mostu, září 2015. Den sedmý, středa.

Spaní na jehličí v lese za Desítkou bylo tak příjemně měkké a nečekaně suché, že se nám ani nechce ze spacáků. Nicméně nejde to jinak a snídáme. I dnes se prokousáváme Flájskou hornatinou po bývalé pohraniční hlásce.

5. Krušné hory z Děčína do Mostu, září 2015. Den šestý. Úterý.

Ráno, dobře vyspaní na mýtině, nedaleko hájovny Fláje, dokonce vidíme sluníčko! Nebo ještě spíme a je to sen? Využíváme teplých paprsků a rozvěšujeme mokré věci. Zabíráme tak pěkný kus mýtiny v polesí hájenky.

4. Krušné hory z Děčína do Mostu, září 2015. Den pátý. Pondělí.

Ráno v klidu, pod několikadenním dešti promáčeném smrku, posnídám, spakuju se a preventivně zapnu polovybitý mobil. Je tam vzkaz, že Jirka volal. Zkouším ho zavolat, ale teď ho má vypnutý on. Nechám baterii mobilu spát a vydávám se na cestu. Čumím po krajích cesty a hledám tři kameny na sobě, jak jsme se včera domluvili. Je to tady samý šutr. Malé, velké. No servus, to jsem zvědav, jak se najdeme.

3. Krušné hory z Děčína do Mostu, září 2015. Den čtvrtý. Neděle.

Ráno se probouzíme v lese za Adolfovem. Proběhne klasická zálesácká snídaně s čajem. Balíme na další cestu. Jirka má stan neustále zvenčí mokrý, není kde, a ani čas sušit, tak ho zase balí tak jak je. Vyrážíme a první část cesty probíhá opětovně v sympatické bezlesé krajině podobné stepi. Začíná trochu kapat, ale okolí se nám líbí.

2. Krušné hory z Děčína do Mostu, září 2015, Den třetí, sobota

Ráno vstáváme Pod Rájcem ze spacáků v pohodě, všechna vlhkost z první noci zmizela. Což opět potvrdilo starý trempský zákon, že ve spacáku všechno uschne nejrychleji. Všichni, i s cyklista samotář, snídáme. Cyklista vypráví, že je z Kladna, odkud jede a že by rád dnes dojel ještě na Komáří vížku. O té víme, že je někde v dáli, protože kolo je určitě rychlejší než my. Nehledě na to, že každou chvilku stojíme, kocháme se, brbleme na počasí, fotíme, dělíme se navzájem o pocity z vnímání okolních krás, či jinak klábosíme o všem možném a to snižuje denní rychlost přesunu.

1. Krušné hory z Děčína do Mostu, září 2015

S kamarády se snažíme dělat něco pro zdraví a v posledních letech si i dokázat, že ještě nepatříme do starého železa. Několik desítek let chodíme po hřebenech našich hor. Zpočátku kvůli pobytu v přírodě bez ubytovacích zařízení, pro dobré pocity z přírody bez lidí. Jen my a příroda. Hřebeny kvůli krásným výhledům. Zdola toho moc vidět není,

Česká Kanada,Landštejn,Slavonice Retro 2008

O prázdninách r.2008 jsme se rozhodli vyrazit na dvoudenní výlet a projet se známou jihočeskou Jindřichohradeckou úzkokolejkou a přitom se trochu projít Českou Kanadou. Auto necháváme stát na parkovišti u nádraží v Lomech u Kunžaku N49,11238 E15,16305.

Lanšperk,Žamberk,Litice,Metuje,Peklo,Nové Město n.Met

Pondělí. Nevyhnutná povinnost něco si zařídit ve vzdáleném Náchodsku mně přiměla sehnat někoho z mých kamarádů a udělat si z nutné potřeby výlet. Je to trochu problém, nejraději se toulám tam, kde jsem ještě nebyl. No, a takových míst už pro mě u nás i v Evropě ubývá. Po dlouhém čumění do map volím jako první zastávku na cestě zříceninu hradu Lanšperk, severovýchodně od Ústí nad Orlicí.

Slavnostní otevření centra Eden a Slavnosti jara, Bystřice n.Per

Po hubené sezoně a relativní turistické dietě přes zimu, kdy člověk chodí jen okolo domu a moc daleko se od něj nevzdaluje, jsme uvítali konečně zmizení bláta a První jarní den. Využili jsme tohoto dne a u příležitosti Slavností jara a Slavnostního otevření centra Eden v Bystřici nad Pernštejnem, jakož i pro mě neméně důležité akci - již nějakou dobu avizovaného zahájení bohulibé činnosti nového minipivovaru v tomto centru.

Příběh všedních dnů v zemi moravské

Dnes je pátek, těsně po kritickém a krizovém třináctém, většina kamarádů nejspíš odjela ve svých obytných autech na prodloužené víkendy.

II. Náchodsko říjen 2014

Neděle: Ráno šplháme ze 620 m n.m. v Janovičkách po modré vzhůru na začátek naší cesty po hřebenu. Na zahřátí se jedná jen o 40 výškových metrů. Ze zalesněného hřebene se naskytnou jen velmi zřídka omezené výhledy přes stromy. Na Jedlovém vrchu jsme už o 110m výš, než byl start.

I. Náchodsko říjen 2014

Na závěr v den odjezdu skalní město Ostaš, město Broumov a musím také novému kamarádovi ukázat krásu Nového Města nad Metují, když už jsme v tomto kraji. Tudíž dnes jen přesun do Slavného. Ani by to jinak nešlo, neboť jsem se teprve v poledne vrátil z loučení a odletu čarodějnic. Z toho by však žádný článek pro caravanisty nebyl.

Pohádková vesnička a rybníky Vysočiny
Co s dětmi o prázdninách. Chtějí zábavu a koupání. A je třeba je trochu unavit. Předem připravené plány jsou postupně realizovány. Pohádkovou vesničku možná někteří budou znát.